ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMORZĄDOWYCH

:STRONA GŁÓWNA    :DYREKCJA    :KONTAKT

WYCIECZKA DO WIELICZKI

Highslide JS
Zabytkowa Kopalnia Soli „Wieliczka” to miejsce niezwykłe. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora i unikalne solne rzeźby, blisko 3 kilometry krętych korytarzy, 800 schodów do pokonania i zejście na głębokość 135 metrów pod ziemię, oto co czekało uczestników wycieczki do kopalni soli w Wieliczce 11 października 2016 r.

O godz. 8.00 wyruszyliśmy spod szkoły. Wyjazd zaczął się troszkę nieciekawie, a zarazem niebezpiecznie, bo ledwo wyjechaliśmy z Wyśmierzyc, a tuż przed autokarem przebiegł łoś. Nasz kierowca ostro zahamował, a my wszyscy przerażeni całą sytuacją dopiero po chwili zaczęliśmy bić brawo panu kierowcy w podziękowaniu, że uratował nas z opresji.
Dalsza podróż odbyła się spokojnie, wszyscy się śmiali i z niecierpliwością czekali, aż dojedziemy na miejsce.
W drodze do kopalni z autobusu mogliśœmy podziwiać zamek w Chęcinach oraz piękne krajobrazy. Gdy dojechaliśmy przywitał nas przewodnik, sprowadził na dół i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Od przewodnika dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat średniowiecznego wydobywania soli i tego, jak funkcjonowała kopalnia w tamtych czasach. Poznaliśmy również legendę o Św. Kindze, która jest obecnie patronką górników solnych oraz zwiedziliśmy najpiękniejszą kaplicę pod jej wezwaniem, w której zrobiliśmy sobie pamiątkowe grupowe zdjęcie.
Dowiedzieliśmy się, że kopalnia to tajemnicze i magiczne miejsce, świadczą o tym liczne podziemne jeziorka i przeróżne figury krasnoludków wyrzeźbione w jej wnętrzu. Pod koniec poszliśmy do sali, w której znajdował się miniaturowy model miasta, całkowicie zbudowany przez pracowników kopalni. Zwiedzanie kopalni zakończyło się wędrówką po Muzeum Żup Krakowskich. Po wyjściu z kopalni nadszedł czas na zakup pamiątek oraz ciepły posiłek w restauracji McDonald’s.
Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni około godz. 23.00 wróciliśmy do domu. Wycieczka zrobiła na wszystkich niesamowite wrażenie. W końcu podziemne miasteczko wykute w soli to zabytek światowej klasy i jako jeden z pierwszych obiektów został wpisany na listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.