PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA

:STRONA GŁÓWNA    :DYREKCJA    :KONTAKT

WYCIECZKA SZKOLNA ŚLADAMI ŚREDNIOWIECZA

Highslide JS
Z wizytą u Krzyżaków My uczniowie naszej szkoły w dniach 16-18 maja 2018 roku mieliśmy okazję do uczestniczenia w wycieczce. Była to niepowtarzalna okazja do oderwania się od szarej rzeczywistości i podziwiania obiektów, o których uczymy się na lekcjach języka polskiego, historii czy geografii.
Pierwszy dzień naszej podróży był bardzo ekscytujący. Zwiedzaliśmy bowiem Zamek Krzyżacki w Gniewie, który był niesamowitą atrakcją dla nas - turystów. Podczas pobytu w Gniewie wzięliśmy udział w wielu atrakcjach, jakimi były m.in.: strzelanie z łuku, kuszy oraz "walka" z rycerzem nieprzyjaciela (w tym wypadku był on zrobiony z drewna).
Następnie udaliśmy się na wieczorny spacer z pochodniami po zamku. Dzięki pochodniom mogliśmy poczuć prawdziwy klimat średniowiecza.
Wyczerpani, ale z uśmiechami na twarzach, około godziny 22.00 zameldowaliśmy się w pensjonacie w Stegnie, położonym nad morzem.

Drugi dzień wycieczki obfitował we wspaniałe przeżycia. Wyruszyliśmy w rejs statkiem z Gdyni do Sopotu. Myślę, że każdy z nas był zachwycony pięknem Bałtyku. Po zakończeniu rejsu, mogliśmy podziwiać morze z sopockiego molo.
Następnie udaliśmy się do Malborka w celu zwiedzania Zamku Krzyżackiego. Wydarzenie to każdy z nas zapamięta na długo. Piękno i historia tej gotyckiej budowli bardzo nas wszystkich zachwyciła. Po wyczerpującym dniu wróciliśmy do pensjonatu bogatsi o nowe wspomnienia.
Kres naszej podróży nieuchronnie zbliżał się ku końcowi. Po śniadaniu i wykwaterowaniu udaliśmy się w ostatnie miejsce na naszej liście - Grunwald. Dzięki opowieściom, które przekazał nam pan przewodnik mogliśmy lepiej wyobrazić sobie to, co działo się tam 15 lipca 1410 roku. Następnie zwiedzaliśmy muzeum, przyglądając się pamiątkom po świętych, polskich rycerzach (m.in. po Zawiszy Czarnym). To był ostatni cel na naszej trasie.

Jak wiadomo wszystko co dobre, szybko się kończy. Tak też było z naszą podróżą. Szczęśliwie wróciliśmy do swoich domów.